Data-bedreven marketing

Word een betere marketeer of communicatie-specialist door continue te leren en optimaliseren op basis van data!

Hét boek dat je heel toegankelijk vertelt wat je als marketeer of communicatie-specialist van data moet weten.
Bestellen op ManagementboekOf bij Bol.com

Waarom dit boek?

We leven in een dynamische wereld waar veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Wat vandaag succesvol werkt, kan morgen verouderd zijn. Hoe zorg je ervoor dat je toekomstbestendig bent? Door continu en optimaliseren te leren op basis van data! Zo blijf je met Data-bedreven marketing altijd in de pas lopen met waar je doelgroep zich bevindt en hoe je dit het beste kunt benaderen. Het boek vertelt je bovendien alles wat je als data-bedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data. Van big data tot het communiceren van data en privacy.

4 redenen om dit boek te lezen

  • 1
    Data voor alfa's

    Het boek helpt je een betere marketing- of communicatieprofessional te worden door te leren en optimaliseren op basis van data. Het is niet bedoeld voor analisten, of om van jou een analist te maken.

  • 2
    Het complete plaatje

    Belicht alle kanten van data: van ‘harde’ technieken tot het ‘zachte’ hoe ga je om met data. Hoe je data waardevol inzet, maar ook wat het niet goed kan. Van strategie tot metrics, communicatie en big data.

  • 3
    Leest lekker weg

    Gebaseerd op wetenschappelijke literatuur vanuit meerdere vakgebieden. Desondanks erg praktisch toepasbaar dankzij de vele voorbeelden en toegankelijke schrijfwijze.

  • 4
    Future-proof

    Verstand hebben van data en er mee kunnen werken is een vaardigheid met veel vraag en weinig aanbod op de arbeidsmarkt. Na het lezen van dit boek behoor jij tot de zeer gewilde data-gedreven marketeers!

De inhoud

In vogelvlucht langs de hoofdstukken van het boek
Het belang van data

Waarom hebben we data nodig? Waarom data je in een steeds dynamischere wereld toekomstbestendig maakt.

Dataverzameling

Welke data je nodig hebt hangt af van wat je te weten wilt komen. Dit hoofdstuk helpt je te bepalen welke tool je nodig hebt.

Optimalisatie

Inzichten uit data vertalen naar verbeteringen. Ook leer je hoe je experimenteert met a/b-testen.

Strategie en organisatie

De kern van data-bedreven marketing: leren en optimaliseren. Hoe zorg je voor een data-bedreven werkwijze en cultuur?

Analyse

Wat je moet weten om van data tot inzicht te komen. Je leert zowel 'harde' technieken als 'zachte' menselijke vaardigheden.

Big data

Wat kun je wél en niet met big data tools als voorspellen, marketing automation en machine learning?

Hoe word je een data-bedreven marketeer?

Handvaten om de opgedane kennis in te zetten en een data-bedreven marketeer te worden.

Metrics

Hoe bepaal je welke metrics voor jou waardevol zijn om in te zetten en succes meetbaar te maken?

Data communiceren

Inzichten uit data leiden pas tot verbetering als je de resultaten kunt communiceren.

Privacy

Hoe ga je op een juiste manier om met de gegevens van klanten, zowel volgens de wet als ethisch?

Dit zeggen zij

Anderen zeggen dit over 'Data-gedreven marketing'

Meer social proof

Managementboek top 50

'Data-bedreven marketing' staat in de top 50 boeken van Managementboek.nl!

Runner-up Marketing Literatuurprijs

Het vorige boek van Danny Oosterveer, het studieboek Digital Analytics, eindigde als 2e bij de verkiezing van de Marketingliteratuurprijs 2018 voor het beste studieboek van het gerenommeerde Platform Internet Marketing.

Uitgegeven door Noordhoff

Het boek is onderdeel van de serie Noordhoff Business, een reeks boeken voor professionals van de gerenommeerde uitgever Noordhoff.

Boek van het kwartaal

Het vorige boek van Danny Oosterveer, het studieboek Digital Analytics, werd in het tweede kwartaal van 2019 verkozen tot 'Boek van het kwartaal' door het marketinginstituut NIMA.

Genomineerd voor Marketing Talent

Tijdens de Dutch Marketing Awards in 2017 was Danny Oosterveer genomineerd voor Marketing Talent of the Year.

Even voorstellen

Ik ben Danny Oosterveer,
data-bedreven marketeer
en auteur van dit boek.

Als data-bedreven marketeer help ik bedrijven met de inzet van online marketing. Daarnaast vertel ik op evenementen als spreker over data-bedreven marketing, en geef ik regelmatig trainingen en workshops.
Vertel me meer