Data-bedreven marketing
Word een betere marketeer of communicatie-specialist door continue te leren en optimaliseren op basis van data!
Hét boek dat je heel toegankelijk vertelt wat je als marketeer of communicatie-specialist van data moet weten.
Bestel op ManagementboekKoop met BitcoinWaarom dit boek?
We leven in een dynamische wereld waar veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Wat vandaag succesvol werkt, kan morgen verouderd zijn. Hoe zorg je ervoor dat je toekomstbestendig bent? Door continu en optimaliseren te leren op basis van data! Zo blijf je met Data-bedreven marketing altijd in de pas lopen met waar je doelgroep zich bevindt en hoe je dit het beste kunt benaderen. Het boek vertelt je bovendien alles wat je als data-bedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data. Van big data tot het communiceren van data en privacy.
4 redenen om dit boek te lezen
-
1
Data voor alfa's
Het boek helpt je een betere marketing- of communicatieprofessional te worden door te leren en optimaliseren op basis van data. Het is niet bedoeld voor analisten, of om van jou een analist te maken.
-
2
Het complete plaatje
Belicht alle kanten van data: van ‘harde’ technieken tot het ‘zachte’ hoe ga je om met data. Hoe je data waardevol inzet, maar ook wat het niet goed kan. Van strategie tot metrics, communicatie en big data.
-
3
Leest lekker weg
Gebaseerd op wetenschappelijke literatuur vanuit meerdere vakgebieden. Desondanks erg praktisch toepasbaar dankzij de vele voorbeelden en toegankelijke schrijfwijze.
-
4
Future-proof
Verstand hebben van data en er mee kunnen werken is een vaardigheid met veel vraag en weinig aanbod op de arbeidsmarkt. Na het lezen van dit boek behoor jij tot de zeer gewilde data-gedreven marketeers!
De inhoud
In vogelvlucht langs de hoofdstukken van het boek
Meer social proof
Managementboek top 20
'Data-bedreven marketing' staat in de top 20 boeken van Managementboek.nl.
Genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs
Data-bedreven marketing is genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2020 van Platform Innovatie in Marketing!
Uitgegeven door Noordhoff
Het boek is onderdeel van de serie Noordhoff Business, een reeks boeken voor professionals van de gerenommeerde uitgever Noordhoff.
Boek van het kwartaal
Het vorige boek van Danny Oosterveer, het studieboek Digital Analytics, werd in het tweede kwartaal van 2019 verkozen tot 'Boek van het kwartaal' door het marketinginstituut NIMA.
Genomineerd voor Marketing Talent
Tijdens de Dutch Marketing Awards in 2017 was Danny Oosterveer genomineerd voor Marketing Talent of the Year.
Dit zeggen zij
Anderen zeggen dit over 'Data-gedreven marketing'
Tobias Braam
Growth Product Manager eBay, Marktplaats.nl / 2dehands.be
Wouter Blok
Marketing Intrepreneur, VP performance marketing Getyourguide a.i.
Jeroen Mirck
Hoofdredacteur Marketingfacts