Nederlandse digitale media & entertainment omzet groeit naar 19,5 miljard euro

N

Dankzij een steeds digitaler wordende consument stijgt de omzet uit online adverteren en digitale consumentenuitgaven tot zo’n 640 miljard euro in 2016. Daarmee vormt de omzet uit digitaal 37,5% van de wereldwijde Entertainment & Media omzet. In 2011 was dit nog 28%. Dat blijkt uit PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2012-1016. In Nederland groeit de omzet uit digitale media jaarlijks met 3,3% tot 19,5 miljard euro. In 2011 was dit nog 16,1 miljard euro. Volgens PwC hangt de groei nauw samen met de verkoopcijfers tablets en ‘smart devices’ en het groeiend aantal internetaansluitingen. Afgelopen jaar groeide aantal mobiele internetaansluitingen met 15,1%, flink meer dan de verwachting van 8,8%. De komende vijf jaar zal het aan aantal aansluitingen groeien naar tot 2,9 miljard.

  Lees meer over: Nederlandse digitale media & entertainment omzet groeit naar 19,5 miljard euro.