Online advertentiebestedingen in 2012 met 8,4% gegroeid

O

Online advertentiebestedingen in 2012 met 8,4% gegroeidOndanks het huidig economisch klimaat blijft de markt van digitale advertising stabiel. In 2012 zijn de digitale advertentiebestedingen met 8,4 procent gegroeid ten opzichte van 2011 tot bijna 1,2 miljard euro/jaar. Dit blijkt uit het “Online Ad Spend Study 2012” rapport wat Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. Daarmee is het nog altijd een gezonde en snel groeiende markt. Search heeft een steeds groter aandeel in de digitale advertising markt en is grotendeels verantwoordelijk voor de 8,4 procent omzetgroei. Display advertising kent wel een stagnatie in omzetgroei. Zo behaalde zij in 2011 nog een omzetgroei van 11,4 procent, terwijl deze in 2012 is gedaald tot 0,3 procent.  Lees meer over: Online advertentiebestedingen in 2012 met 8,4% gegroeid.