Social media in Nederland 2014: jongeren blijven Facebook trouw

S

Social media in Nederland 2014: jongeren blijven Facebook trouwOndanks signalen die het tegendeel lijken aan te geven, is het gebruik van Facebook het afgelopen jaar gestegen. Er zijn 8,9 miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder die gebruikmaken van Facebook. Vorig jaar waren dit er 7,9 miljoen; dat betekent een stijging van 13 procent. Het dagelijks gebruik van Facebook is eveneens gestegen ten opzichte van 2013 (+ 22 procent), terwijl er juist minder Nederlanders dagelijks gebruikmaken van Twitter (- 6 procent) en LinkedIn (- 25 procent). 

Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2014 van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy. Keren jongeren Facebook de rug toe? Verovert Google+ terrein? En hoe staat het met nieuwe sociale netwerken als Instagram en SnapChat? Dat zijn de vragen waar het rapport antwoord op geeft. Lees meer over: Social media in Nederland 2014: jongeren blijven Facebook trouw.